maandag 27 mei 2024

Studieschuld afgelost

 Vandaag hebben we het restantje studieschuld dat Sander nog had afgelost! 😁


5 jaar stilgezet

Omdat de rente 5 jaar geleden op 0% stond hadden we besloten om het aflossen van de studieschuld even stil te zetten. Dit had destijds even geen prioriteit en leverde doordat er geen rente werd gerekend ook geen extra kosten op. In januari van dit jaar kregen we bericht dat we weer moesten gaan aflossen en dat de rente flink verhoogd was. Het maandbedrag werd 50 euro per maand. 

Vakantiegeld? Aflossen!

Nu kregen we het vakantiegeld binnen en ook een berichtje dat er weer een termijn van de studieschuld betaald moest worden en toen dacht ik: waarom lossen we eigenlijk dat laatste bedrag niet gewoon in één keer af, dan zijn we er maar vanaf! Dus dat heb ik toen eigenlijk heel impulsief direct gedaan. 

Schuldvrij

Door het aflossen van deze studieschuld zijn Sander en ik nu op de hypotheek na helemaal schuldvrij. Dat is wel een heel lekker gevoel moet ik zeggen en ik hoop dat we het ook zo kunnen houden eigenlijk. 

Op de een of andere manier vind ik de hypotheek niet echt een schuld, al is het dat natuurlijk wel. Hoe zien jullie dat? 

2 opmerkingen:

  1. Lekker gevoel toch, dat aflossen van die studieschuld! Gefeliciteerd. Ik kan me nog wel herinneren dat je daar in het verleden meer mee bezig was. Goede impuls'aankoop' :)

    Het is de meesten denk ik niet gegeven om een huis contant af te rekenen. Daarom vind ik een hypotheek ook geen schuld. Als je het verstandig doet, kan het zelfs een mooie investering zijn voor de toekomst. Ik geloof ook niet in het versneld aflossen ervan, omdat het risico zo groot is, dat de overheid dan wel weer een andere manier vindt om de onschuldige consument ergens op kosten te jagen met een leuk belastingtrucje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo voelt het voor mij ook met de hypotheek - het is niet te vermijden.

      En het is inderdaad een lekker gevoel dat ik die schuld weg kan strepen :)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)