dinsdag 11 juni 2024

Kapper fail

 Afgelopen maandag zou de schoolfotograaf op school komen en daarom maakte ik een afspraak bij de kapper op vrijdag. Sander zou dan met Tobias gaan. 

Normaal gesproken stuur ik altijd een fotootje mee, zodat Sander kan laten zien aan de kapster hoe ik graag wil dat Tobias' haar wordt geknipt, maar de laatste keer had de kapster gezegd dat ze wel in het sysmteem zou zetten hoe zijn haar geknipt moest worden. Ik dacht het daarmee wel goed zou komen. Maar toen Tobias thuiskwam hadden ze er heel iets anders van gemaakt dan wat ik in gedachten had!


Dit is wat ik wilde:


En dit is wat de kapster ervan gemaakt had:


Uiteindelijk zat het na het wassen wel een stuk beter, maar ik moest wel even slikken. Opeens zo'n boevenkoppie vond ik. Inmiddels ben ik er wel weer aan gewend en snap ik niet waarom ik het zo erg vond toen hij thuiskwam. 


O, en voordat jullie denken dat Tobias geen inspraak heeft in zijn haar: dat heeft ie zeker wel. Als hij het anders wil dan mag dat altijd. Maar het interesseert hem gewoon nog niet zoveel. 

10 opmerkingen:

  1. Snap dat je even moest wennen, jouw idee was echt anders inderdaad. Maar het blijft een lief koppie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snap dat t voor jou schrikken was maar ik dacht dat ie bij de eerste nog naar de kapper moest en bij de tweede klaar was. Als de verandering zo groot is snap ik dat je er even van baalde dan lijkt t een heel ander kind dan wat je gewend was…

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij oogt een stuk 'ouder' en rijper met het nieuwe kapsel, is dat misschien ook waar je even van schrok? Kleine knulletjes die ineens groot worden? Ik ging even na hoe dat bij mijn drie kinderen ging, ik was zo druk met werk, studie en alles om de zorg voor het gezin heen dat ik hooguit iets gehoord had over aanstaande bezoek van schoolfotograaf, maar er nooit aan dacht om de kinderen daarvoor naar de kapper te sturen, of ze erop te (laten) kleden. Weet ook niet of ze dat zelf hadden gewild. Mijn kinderen zaten op een Montessorischool, daar ging het erg zelfstandig aan toe. Ouders die teveel 'op of boven hun kind zaten', dat was daar niet ok. Groet, Ine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het scheelt ook wel een paar jaar tussen de twee foto's hoor. maar inderdaad hij oogt opeens een stuk ouder. Al valt het in het echt wel mee, en gelukkig ben ik er toch wel redelijk snel aan gewend :)

      Verwijderen
  4. Staat hartstikke goed. Echt begin van een teener. Volgens mij paar jaar leeftijdsverschil en dat valt mij op. Groetjes Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, herkenbaar. Hier precies hetzelfde met zoon. Hij heeft prachtig superdik "strawberry blonde" haar en dat werd praktisch gemillimeterd met bovenop een soort mini-hanekam. Inmiddels is het weer een beetje op lengte en gaan we naar een andere kapper.

    Tobias krijgt met deze coupe inderdaad een heel andere uitstraling, maar het staat hem wel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje, dat lijkt niet eens op de foto!!! Ik kan me voorstellen dat je baalde. Beetje apart ook van die kapper. Dat gezegd hebbende, staat het hem verder wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)