maandag 31 december 2012

doodziek van het vuurwerk

Ik word vandaag echt doodziek van het vuurwerk. We zitten hier recht aan een pleintje waar ze de  hele ochtend al aan het knallen zijn. Ik schrik me elke keer weer het apenzuur van de knallen en de felle lichtflitsen... Een van de weinige nadelen van een woonkamer op de begane grond! Gelukkig moet ik zo gaan werken, dan zit ik weer lekker veilig, hoog op de tweede verdieping. Maar voor het zo ver is moet ik wél eerst door 'oorlogsgebied' heen :(

Van mij hoeft al dat vuurwerk niet zo nodig. Het is milieu-vervuilend, dieronvriendelijk en ook nog eens veel en veel te lawaaierig naar mijn smaak. Wat vinden jullie van vuurwerk?

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het vuurwerk ook maar niks. Het liefst blijf ik de hele dag binnen op zo'n dag, ben bang voor vuurwerk.
    Hier op het pleintje is het ook raak. Net kwam d politie al even polshoogte nemen. Onze kat is helemaal in de stress en zit in elkaar gedoken in de gang.
    Doe mij ook maar een jaarwisseling zonder vuurwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het verschrikkelijk. Zonde van het geld, maar ook ben ik er behoorlijk angstig voor. Je hoeft het niet zelf af te steken om er iets mee te krijgen. Die kinderen van tegenwoordig gooien soms ook zomaar naar je toe. Hier valt het nu heel erg mee, gelukkig. Maar van mij mag het zo weer over zijn, ook met oog op de dieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan een melding maken over je overlast van vuurwerk.
    Op vuurwerkoverlast.nl
    Groetjes Esmee

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij ons achter is een pleintje met garages. Dat was gisteren al een beetje knallen. Waardoor ik dochterlief heel moeilijk in bed kreeg. lag ze net in bed, dan knalde er weer iets heel hard en werd ze weer wakker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook al de hele dag. Onze jonge hond maakt er gelukkig nog niets van maar mijn dochter van negen is bang voor de knallen.
    Vanavond barst het hier los want ik geloof dat alle buren veel vuurwerk hebben gekocht. Ik hou er ook niet van, idd kost geld en is slecht voor het milieu.

    Toch fijne jaar wisseling gewenst! Groet Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend dat je er zo pal naast zit. Er wordt hier ook al wel geknald maar alles op redelijke afstand. De kat vind het ook niet fijn dus die blijft lekker bij ons in de buurt liggen, daar voelt ie zich veilig.
    Verder heb ik zelf niet zo veel moeite met dat vuurwerk. Dochter en manlief hebben samen wat siervuurwerk gekocht. Maar ik heb wel makkelijk praten, het knalt hier niet pal voor de deur.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)