zondag 25 maart 2018

Zakgeld update

Sinds zijn 4e verjaardag krijgt Tobias zakgeld. In het begin ging het even lastig; we vergaten het regelmatig en Tobias leek het nog niet echt te begrijpen. Vanaf februari ging het opeens beter; het kwartje viel opeens en vanaf dat moment vraagt Tobias elke week netjes zelf om zijn zakgeld. En heb ik zelf ook een reminder in mijn bullet journal ingesteld.

Ik denk dat het opeens een stuk concreter voor Tobias werd omdat hij in februari in een speelgoedwinkel een auto-ambulance van Toet Toet had gezien. Hier wilde hij voor gaan sparen. En dat heeft ie ook trouw elke week gedaan. Vandaar dat we gister naar de Intertoys konden om hem op te halen... Helemaal trots stapte hij de winkel in, met zijn zelf gespaarde geld....

Helaas was de medewerker niet echt enthousiast of leuk met kinderen. Hij had meer aandacht voor zijn collega's dan voor Tobias. Maargoed, het is niet anders. Tobias heeft zijn felbegeerde auto-ambulance en is er enorm blij mee. 


Ik ben benieuwd waar hij nu voor gaat sparen... 

2 opmerkingen:

  1. Zo leuk dat besef van sparen, leerzaam voor later. Je kunt niet alles zomaar hebben in het leven. Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Daantje, ik heb je genomineerd voor en Liebster Award. Omdat jij eigenlijk de eerste blog bent die ik ooit ben gaan volgen :) Je hoeft er niets mee te doen, maar wilde het wel even laten weten.
    http://life4mama.blogspot.nl/2018/03/een-nominatie-ontvangen.html

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)