donderdag 7 maart 2019

3 weken therapieloos

Het is inmiddels 3 weken geleden dat de therapie is gestopt. Ik had gedacht dat ik wel een beetje in een gat zou vallen, maar eigenlijk mis is het niet echt. De maandagmiddag, waarop ik toch 40 weken lang elke week naar therapie ging, vult zich automatisch weer met klusjes, leuke dingen en afspraken, alsof ik nooit therapie heb gehad...

Nu ik er "alleen voor sta", om het zo maar te noemen, merk ik juist extra hoeveel effect de therapie heeft gehad. Ik heb al meerdere situaties gehad waarin ik heel goed merkte dat ik anders reageerde dan ik vroeger zou hebben gedaan. Ook lukt het me goed om zelf te herkennen wanneer ik in een valkuil trap. Het lukt niet altijd om van tevoren de valkuil te zien, maar als ik erin val, blijf ik er in elk geval niet meer in liggen en dat is ook al heel wat. ;)

Dus ja, het gaat eigenlijk best wel goed!

6 opmerkingen:

  1. Krijg je toch geen individuele therapie of moet je erop wachten?

    Mom4life
    www.life4mama.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sta op de wachtlijst. Kun jij niet meer met je eigen profiel reageren? :( Lijkt me vervelend joh

      Verwijderen
    2. Ah de befaamde wachtlijst! Goed dat je intussen nog bijleert!

      Idd lukt reageren niet meer via mobiel. Geen idee waarom, heel irritant. Ik merk dat ik daardoor ook bijna nergens meer reageer 😱. Maar ik lees wel mee hoor!

      Verwijderen
  2. Ja het is een ongoiing proces, maar met goede tools veel leefbaarder! Goed dat je er mee aan de slag bent gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, en met deze tools kan ik ook vaak zelf bepalen welke stappen er nodig zijn, dus dat is wel heel fijn. En ik ontdek nog regelmatig nieuwe dingen zonder hulp van de therapeut, dus wat dat betreft is het wel echt heel fijne therapie geweest

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat het zo goed gaat, en dat je echt merkt dat de therapie veel heeft opgeleverd!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)