woensdag 9 september 2020

Tijd voor lichttherapie!

 Vanochtend tijdens het ontbijten viel me opeens op dat het nog een beetje schemerig is bij het opstaan. Normaal gesproken let ik daar niet zo op, maar ik had me vorig jaar voorgenomen om eerder met mijn daglichttherapie te beginnen om hopelijk de somberheid die ik in de winter vaak voel voor te zijn. Ik ben vandaag dus direct begonnen met mijn lite book te gebruiken. Hopelijk heeft het dan meer effect dan wanneer ik pas begin zodra ik serieuze klachten krijg. 


Van voorgaande jaren weet ik dat er hier meer mensen meelezen die ook een daglichtlamp gebruiken. Dus wellicht is het voor meer mensen een reminder om deze lamp weer op te gaan zoeken :)




6 opmerkingen:

  1. Hoe lang gebruik jij die lamp dan per dag? Of een paar keer per week? Ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik gebruik hem meestal een half uur per dag. Op een gegeven moment merk ik dan dat ik eerder uit mezelf wakker word, dat is dan vaak een teken om weer even te stoppen (als ik dat niet doe, ben ik op een gegeven moment al om 6 uur 's ochtends wakker namelijk!)

      Verwijderen
  2. Volgens mij kwam mijn reactie niet door. Dus nog een keertje ;)
    Slim om iets eerder te beginnen, wie weet helpt dat wel. Hoe vaak gebruik jij die lamp en hoe lang zit je er dan achter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je merkt al echt dat het donkerder wordt, het is vandaag ook een wat regenachtige dag natuurlijk. Maar sinds vorige week moet ik ook in de badkamer het licht aan om zes uur als ik van bed ga. En is het nog echt donker buiten. En 's avonds ook al rond acht uur het licht aan in de woonkamer.
    Goed van je dat je nu al begint kun je het misschien voor zijn en heb je minder klachten.

    groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik begin na mijn verjaardag,eind augustus.Ik merkte dt de depressie al op kwam zetten als ik merkte dat het minder licht was.
    Ik "lamp" elke morgen een half uur, de hele winter door...mijn lijf heeft dat echt nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt mij inderdaad ook op dat het 's avonds zoveel vroeger donker wordt!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)