zaterdag 6 februari 2021

Nieuw goedkoper dan tweedehands

 Het zal vast niemand zijn ontgaan dat er vanaf morgen sneeuw wordt voorspelt.... Tobias kijkt er in elk geval de hele week al naar uit!


Vanochtend bedacht ik me alleen opeens dat wij alledrie geen geschikte schoenen hebben voor dit weer! Dus hoe regel je dat dan?! Gelukkig kwam ik al snel met een ingeving om te bellen naar een schoenenwinkel hier in de buurt die altijd geweldige service biedt, en via whats app hebben we toen kunnen regelen dat we daar langs konden komen. 


Daarna gingen we nog op zoek naar een "pannenkoekslee"; een dunne schotel waar je met je billen op plaatsneemt en dan vervolgens mee naar beneden kunt glijden. Deze sleetjes gaan op Marktplaats momenteel voor 15 euro weg, zag ik. Terwijl ze in sommige winkels maar 3 euro kosten. Het is momenteel echt een kwestie van vraag en aanbod wat niet zo in balans zijn, merk ik - webshops vragen er ook goud geld voor momenteel! Gelukkig hebben wij er nog eentje kunnen kopen bij de plaatselijke Intratuin. Je moest dan wel even van tevoren je bestelling mailen, maar dat geeft niet natuurlijk, dat doe ik graag als ik daarmee een hoop geld bespaar. 


Hoe dan ook: als je nog zaken hebt als sleeën, snowboots of skipakjes: dit is echt een heel goed moment om het te verkopen! Als je het goed doet kun je er zelfs nog winst op maken 😉

4 opmerkingen:

  1. Wij gingen vroeger tijdens de gymles sleetje glijden. Op de middelbare school kreeg je een dag van tevoren te horen of je je zwemkleding, schaatsen of extra droge kleren moest mee nemen. Aangezien ik in Zuid-Limburg woon was er altijd wel een helling waar we konden sleeën. We kregen dan een gewone zwarte vuilniszak en huppekee daar ging je dan de helling af zittende op de zak. En terug op school trok je droge kleren aan. Ja onze gymleraren waren echt creatief met les geven. Iedereen, zelfs 6 gymnasium, verheugde zich op dit soort lessen. Altijd iets aparts, of iets anders dan gewoon les krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nooit skipakken en slee gekocht, schaatsen hebben ze ook niet, ik leen ze wel bij de schaatshal als ze schaatsles hebben van school uit. Dat is goedkoper. Ik kocht wel snowboots toen ze jonger waren, maar die kon ik vaker weggeven want te klein dan dat ze ze aan hebben gehad. Dus de afgelopen paar jaar niet gekocht en ook niet gemist. En nu ligt hier ook maar een klein laagje, misschien kunnen ze er een sneeuwpop van maken maar het is stuifsneeuw en dat plakt niet goed. Gisteren wel gedacht, maar het kostte mij te veel moeite om ze te kunnen kopen. Dus ze doen hun laarzen maar aan, hoewel die ook te klein zijn. Want van 2019, maar voor die paar x...

    groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier nog steeds de houten slee van vroeger. Dochter heeft haar winddichte fietspak voor buiten nog. En tweedehands gevoerde laarzen.
    Schaatsen heb ik ook tweedehands kunnen krijgen. Zonde om nieuw te kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Snowboots vond ik op de valreep voor de peuter dit jaar. Vrijdag opgehaald. Voor mezelf heb ik al jaren palladium bergschoenen, die zijn ook waterdicht en doen het met dit weer ook heel goed. De puber had nog een paar oude snowboots die ietsje krap waren, maar daar moest ze het even mee doen deze keer. Niets meer te krijgen in deze omgeving behalve merk-boots van 80 euro. Voor uitgegroeide voeten vind ik dat prima, ook met oog op wintersport, maar voor groeiers doen we het liever tweedehands of goedkoper.

    Sleetje kregen we van opa en oma zaterdag. Dus we hebben vanmorgen genoten met z'n vieren.
    Suuz (www.adoxography.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)