zaterdag 18 december 2021

1 week eerder vrij

 Gister was al de laatste schooldag van dit jaar. Vanwege corona moeten de scholen een week eerder dicht. En zojuist las ik op de site van NOS dat het OMT ook weer een nieuwe lockdown adviseert. 


Ik merk dat ik er somber van word. Vorig jaar rond deze tijd had ik nog de hoop dat het voorbij zou zijn zodra er een vaccin was, maar nu denk ik: wat zijn we nou eigenlijk opgeschoten met het vaccineren? Ik besef me wel dat het zonder vaccins waarschijnlijk allemaal nog veel erger zou zijn, maar dat we nu wéér vlak voor de kerst op een lockdown afkoersen maakt me moedeloos en geeft me het gevoel dat we maar in deze situatie blijven zitten. 


Ik vraag me af of die hele corona-situatie nog voorbij gaat voordat Tobias' kindertijd voorbij is. Ik had me deze periode met een kind dat steeds zelfstandiger wordt heel anders voorgesteld. Hierin sta ik waarschijnlijk niet alleen. Tot nu toe is het me eigenlijk redelijk goed gelukt om er elke keer weer iets leuks en moois van te maken zodat Tobias weinig last had van de lockdowns. We verzonnen andere dingen om te doen: op de fiets langs speeltuintjes. Tuben, omdat buitenactiviteiten nog wel mochten. Zulke dingen. Maar de koek is nu gewoon eventjes op. 


Sorry voor het zeikverhaal, volgende blogpost zal het vast weer beter gaan 😊

10 opmerkingen:

  1. Je bent niet de enige die er somber van wordt. Ikzelf vind het erg moeilijk. Mede ook omdat ik door mijn reuma nu medicatie heb die mijn weerstand afremt. Ik weet niet goed hoe ga je nu met corona. De vaccinaties doen hun werk wel, maar door de nieuwe variant, seizoen, griep, zijn ze bang voor meer ziekenhuis patiënten. Ik heb daar wel begrip voor maar ik vind dat ook andere bedrijven niet de dupe moeten worden. Het is zo eenzijdig. Maar ik heb verder ook niet de wijsheid. Ik hoop toch dat we met zijn allen dit weer doorstaan. En zeker wens ik jullie toch ook deze periode, plezier, rust en de nodige afleiding zodat deze week ook een leuke week wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap je 'zeik' verhaal helemaal. Mijn inziens wordt het tijd voor een ander OMT met mensen die op meerdere terreinen deskundig zijn. Zou graag Maurice de Hond als statisticus erbij hebben. Volg zijn blog met interesse. maurice.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik begrijp je helemaal.
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik heb er ook veel last van. We zijn afgelopen wek al geboosterd maar hebben toch besloten niet naar kindern en kleinkinderen in de randstad te gaan, zij hebben zo veel contacten buiten school, muziek, sport etc. Zelfs als dat nu niet meer kan is de kans dat ze iets meedragen toch aanwezig.
    Komende week 3 afspraken voor contact beroepen staan, 2x fysio en voetreflextherapie, daar knap ik altijd zo vaan op. Dus als dat ook niet kan is het lichamelijk ook niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik snap je mening, maar als ik dan hoor dat mijn zwager met zware pijn op zijn borst met de ambulance meegaat en vervolgens ruim 8 uur moet wachten op een onderzoek omdat er zoveel corona patiënten zijn heb ik er eerlijk gezegd alle begrip voor. des al niet te min vindt ik het voor de kinderen en ouderen heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sta er zelf ook zeker wel achter maar word er tegelijkertijd ook moedeloos van

      Verwijderen
    2. Hoe gaat het met je zwager nu?

      Verwijderen
  6. Snpa je helemaal. Telkens als je denkt dat t de goede kant op gaat....
    Onze kinderen missen veel vind ik. Zeker ook de pubers, die hebben geen normale puberteit. Opgehokt achter ene laptop. Had nog even de hoop dat de kinderen allemaal ontzien werden, maar nee.

    Doet je nadenken over de toekomst. Hoe zullen zij als volwassenen zijn, hoe veel anders bedoel ik.

    We balen maar weer verder he. Aan alles komt een einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms heb je gewoon even een moment waarin het even sombertjes is. Net zoals het weer. Het fijne is dat dingen nooit hetzelfde blijven. Ook dit gaat voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kan er ook moedeloos van worden, maar wat me wel helpt is aan t einde van de dag even bewust me vijf fijne momenten herinneren. Dat kunnen hele kleine dingetjes zijn maar geeft me wel weer moed. Ook denk ik dat corona veel mensen wat brengt if gebracht heeft. Sommigen moesten letterlijk stilstaan en kijken of ze zo door wilden met hun leven of dat ze een heel ander pas wolden bewandelen. Ik denk dat dit echt een wake-up call is..

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)