woensdag 22 december 2021

Mijn jaar in boeken

 Ik hou via de app Goodreads bij welke boeken ik heb gelezen. Ik vind het heel erg leuk om dit te doen, omdat ik anders vaak vergeet welke boeken in allemaal heb gelezen. Bovendien kan ik met deze app ook bijhouden welke boeken ik nog wil lezen, wat behoorlijk handig is als je in de bibliotheek werkt, want ik zie altijd genoeg boeken liggen die ik nog wil lezen. 😉


Aan het eind van het jaar krijg ik via de app altijd een overzicht van de boeken die ik heb gelezen. Dit jaar waren het er 67; misschien worden dat er nog 68, maar ik weet niet of ik nog veel aan lezen toekom de komende anderhalve week. 


Van deze 67 boeken waren er 13 die over autisme gingen. Bijna 1 op de 5 boeken die ik las, ging dus over dit onderwerp. Da's opzich niet gek, want als een onderwerp mijn interesse heeft lees ik er sowieso heel veel over. Maar volgend jaar wil ik wel weer proberen om ook wat meer over andere onderwerpen te gaan lezen. 


En dan natuurlijk de vraag die jullie al aan zagen komen: welk boek heeft dit jaar bij jullie indruk gemaakt?


Voor mij was dat De lege stad van Simone van der Vlugt. Dit boek gaat over de tweede wereldoorlog en speelt zich af in Rotterdam en het gaat over Katja, die haar halve familie verliest bij het bombardement op Rotterdam. Ik vond het erg indrukwekkend en het heeft me wel de ogen geopend voor hoe goed we het nu eigenlijk nog hebben en hoeveel vrijheid we nog hebben in deze lastige tijd. 

6 opmerkingen:

  1. De geuren van de ziel van Cecilia Samartin heeft diepe indruk gemaakt.

    Ik lees ook veel, maar houd t verder niet bij.

    Minste boek van dit jaar was winterwereld van Linda van rijn. Ik wist letterlijk tijdens t lezen van de proloog al hoe t plot zou worden en wat er gedaan zou worden door wie bij wie. Ik had weliswaar niet helemaal gelijk, maar vond t niveau niet literaire thriller waardig. Sorry Linda.

    Jouw aanrader ga ik lezen! Lijkt me zeer boeiend. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door oogproblemen kom ik niet aan boeken lezen toe en heb een tijdje storytell gehad. Vond het wel leuk maar luisterde te weinig voor de prijs en na 3 maanden weer opgezegd.
    Wel mooie boeken geluisterd Het Hooge Nest van Roxanne van Ieperen was indrukwekkend.
    En 2 delen van de Zeven Zussen, ik had ze al gelezen maar luisteren is anders natuurlijk. Deel 8 komt pas over ruim een jaar en misschien ga ik dan weer de andere boeken herluisteren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Lot, ik heb net Koning van Katoren op youtube geluisterd. Ik wist niet dat daar ook luisterboeken stonden. Podcastluisteren vind ik ook leuk, verhalen als Brand in het landhuis, of De kofferbakmoord.

      Ik heb dit jaar ook veel gelezen. Verschillende boeken van De kolonie van Weldadigheid, de Proefkolonie, de Kinderkolonie, de Strafkolonie..heel indrukwekkend(en je ziet ook hoe men net als nu, bepaalt voor "arme" mensen (beetje een toeslagenaffaire van het verleden vond ik)

      Verwijderen
  3. Ik vul ze in bij Hebban, had de challenge op 50 staan. Door omstandigheden niet gelukt en ook alleen maar flutboekjes gelezen, daar wil ik komend jaar iets aan doen. Vroeger las ik vaak thrillers of detectives. Jouw boek zet ik op de lijst lijkt mij een "mooi" boek.

    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het eiland onder de zee van Isabel Allende. Prachtig boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik gebruik GoodReads nu vooral voor ideeën voor leuke boeken om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)