zaterdag 16 juli 2022

Structuurjunkie planner - hoe die bevalt

 Ik gebruik de Structuurjunkie planner nu ongeveer 3 weken. Ik gebruik hem eigenlijk voor 2 doelen:


  1. Meer overzicht krijgen in wat ik doe, en inplannen wanneer ik het ga doen, om meer rust in mijn hoofd te hebben
  2. Om bewust ook "lege tijd" in te plannen, waarin ik weer kan uitrusten en opladen.

Tot nu toe bevalt het goed. Het waren wel vrij hectische weken aan het eind van het schooljaar. Enerzijds vind ik het daardoor niet helemaal eerlijk te bepalen of het prettig in gebruik is, maar aan de andere kant is het me wel gelukt om mijn hoofd redelijk koel te houden en had ik geen vervelende verrassingen zoals cadeautjes vergeten of iets dergelijks. 

Qua rust inplannen vind ik het nog wel erg lastig, want het voelt voor mij niet goed om rust te nemen als ik weet dat er nog dingen op mijn to do lijstje staan. Hier hoop ik de komende maanden nog wat stappen in te maken, want als alles ingepland staat mag ik mezelf af en toe ook wel wat rust gunnen. 

Nu is de zomervakantie in onze regio al een weekje begonnen, dus lukt het me nu ook om wat meer tot rust te komen. Ik hoop dat het me lukt om dat volgend schooljaar ook vol te blijven houden en dan met een frisse start aan het nieuwe schooljaar te beginnen. 💚

3 opmerkingen:

  1. Na elke paar taken rust inplannen. Dus was aanzetten, stoffen, vloer vrijmaken en stofzuigen op verdieping 'x'. 1 hoofdstuk lezen en iets drinken. Ramen lappen en dweilen op verdieping 'x', was ophangen. 30 minuten koffie en telefoon.
    Rust is ook een taakje. Dus plan ik het in. Want zonder rust stort ik voor het einde in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vul "rust" in als een taak. Het is de moeilijke taak om mijn lijf en hoofd genoeg eigentijd te geven. Voor mij moeilijker dan een rondje hardlopen. Dat hardlopen heeft ook niet iedereen zin in...achteraf voelt het dan toch goed. Zo zie ik "rust" dan ook maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat hij doet waarvoor je hem kocht! rust nemen vind ik ook lastig als de boel nog niet op orde is.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)