maandag 26 februari 2024

Onze voorjaarsvakantie

 Vorige week had Tobias voorjaarsvakantie. We hebben best veel leuke dingen gedaan, eigenlijk veel meer dan in eerste instantie de bedoeling was. Doordat we ook een paar dingen los van elkaar met Tobias hebben gedaan had Tobias een erg druk programma in de voorjaarsvakantie. 


Op zondag zouden we naar een binnenspeeltuin gaan, maar het was er erg druk, dus toen zijn we omgekeerd en hebben we in plaats daarvan bij de Mac Donalds gegeten. (Ik heb niks genomen, aangezien ik wat probeer af te vallen!)  Tobias was daar helemaal blij mee en heeft er erg van genoten om een keertje Mac te eten. Wij doen dit namelijk niet zo vaak, dus voor hem is het echt een uitstapje als we dit doen. 


Maandag kwam er gezellig een vriendinnetje spelen die de hele middag is gebleven. 's Avonds aten we boerenkooltaart van Project Gezond: (ik wilde gewoon even de foto laten zien omdat ie zo goed gelukt was 😂 )




Dinsdag gingen Tobias en ik samen naar de bioscoop toe, naar de film Vogelvlucht. Dit was een erg leuke film, ik kan het zeker aanraden om hem een keertje te gaan bekijken als je jonge kinderen hebt.  Sander was deze dag gewoon aan het werk. 


Woensdag is Tobias met Sander naar Tikibad gegaan. Ik ben thuis gebleven, omdat zwembaden voor mij vaak te lawaaierig zijn en ik de mannen erg gun om daar wat langer te kunnen blijven. Als ik was meegegaan was het voor mij na een uurtje al genoeg geweest. Bovendien vind ik het daar ook iets te duur voor. Ik heb deze dag wel goed benut door even naar de kapper te gaan:




Donderdag hadden we wat afspraken buiten de deur, onder andere fysiotherapie voor Tobias. Deze dag hebben we dus niets leuks gedaan, maar dat hoeft ook niet - het kan niet elke dag feest zijn.


Op vrijdag hebben we een tweede poging gedaan om naar de binnenspeeltuin te gaan. Dit keer was het een stuk minder druk, maar nog steeds erg lawaaierig. Dus ik ben na een uurtje daar binnen lekker in de auto gaan zitten terwijl Tobias nog even doorspeelde. (Sander was er ook bij, die bleef wel binnen natuurlijk) 


Zaterdag gingen we nog met vrienden naar Blijdorp toe, nog even met de Rotterdampas, want die verloopt over een paar dagen weer. Eigenlijk merkte ik tijdens dit uitstapje dat het wel even genoeg was geweest voor mij qua prikkels deze week, en daarom zijn we niet te lang gebleven en hebben we op zondag een lekker rustig aan dagje gedaan waarin ik in mijn pyjama op de bank heb rondgehangen. 


Het was een drukke maar leuke vakantie. Deze week ga ik even lekker bijkomen 😉

2 opmerkingen:

  1. Een tip voor leuke films is het filmhuis, vaak heel leuke kinderfilms en vaak goedkoper dan de grote bioscopen en een stuk rustiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die binnenspeeltuinen zijn inderdaad vaak erg druk en lawaaiig. Fijn dat het op vrijdag wat rustiger was!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)