woensdag 28 augustus 2024

Afvallen - update 18

 Zijn er alweer 2 weken voorbij? De tijd gaat zo onwijs snel. Tobias is inmiddels alweer een paar dagen naar school toe, dus ik zal er nu weer aan 'moeten geloven': verder met afvallen. Tijdens de vakantie had ik als voornemen om op gewicht te blijven, of dat is gelukt lezen jullie in deze blogpost. 


Resultaat

De eerste week was ik 400 gram aangekomen. Dit was ook wel te verwachten, want ik had in de week voor dit weegmoment pizza, high tea en sushi gegeten. 

De tweede week was er weer 500 gram af. 

Effectief ben ik dus 100 gram afgevallen deze twee weken.  

Eten

Qua eten hebben we veel maaltijden van Project Gezond gegeten. Maar we maakten ook een aantal uitstapjes waarbij we wat minder gezonde keuzes maakten. En we vierden ons 12-jarig trouwjubileum met een bezoekje aan een sushi-restaurant. En ik had een high tea met een vriendin. 

Ook de tweede week maakten we regelmatig recepten van Project Gezond, waaronder deze heerlijke bulgursalade met tuinerwtjes en halloumi. 

Bulgursalade uit het vegetarische kookboek

In de tweede week sloten we de vakantie af met een etentje bij de all you can eat, maar ik heb geprobeerd gezonde keuzes te maken door vooral voor wokken te kiezen. De rest van de week hebben we wel gezonde keuzes gemaakt.

Beweging

De eerste week had ik 6.825 stappen gemiddeld. De tweede week 6.120. Daarnaast heb ik ook een aantal keer wat grotere stukken gefietst.

Stress

Qua stress vielen deze twee weken wel mee. Er speelden geen grote gebeurtenissen die extra stress veroorzaakten. Wel kregen we te horen dat onze bank, die eigenlijk pas over 2 weken zou komen, al klaarstaat. Of we die even binnen 2 dagen wilden ophalen (door onszelf of door bezorging). Hier had ik wel even een avondje stress van, omdat ik de emaill pas zag toen het bedrijf al dicht was en ik niet kon vragen of het ook een paar daagjes later kon. Gelukkig is dat inmiddels opgelost en heeft zoiets geen effect op het afvallen. 

9 opmerkingen:

  1. 6.000 stappen per dag is toch niet zoveel? Waarom zo weinig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hielspoorklachen, als ik teveel loop krijg ik daar weer last van. Het is wel de bedoeling om dit langzaamaan op te bouwen. 6.000 is ook gemiddeld, soms loop ik meer, soms ook minder

      Verwijderen
    2. Elke stap telt! Ik heb door knieklachten wel eens gemiddeld 2500 stappen gehad. Rustig doorgaan in je eigen tempo! Zo te lezen heb je ook in de vakantie goede balans gevonden tussen stabiele basis met zo nu en dan een extraatje.

      Verwijderen
    3. Precies wat anoniem hierboven zegt. Het gaat niet om een hoog aantal stappen maar om het dag in dag uit volhouden ervan. 6000 is top! C.

      Verwijderen
  2. Langzaam maar gestaag lukt het je wel. Goed bezig! Het valt me wel op dat veel uitjes/hoogtepunten in jullie leven sterk verbonden zijn met eten. (Ik heb ooit van iemand gehoord dat eten zelf geen entertainment zou moeten zijn. Haar idee; als alle hoogtepunten in je leven met eten te maken hebben, dan is je leven niet enerverend genoeg. Vond ik wel een interessante gedachte) C.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Complimenten
    Goed gedaan voor een vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt, ik ben zelf ook best tevreden

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)